Międzynarodowa Federacja Jeździecka (FEI) wspólnie z firmą farmaceutyczną Boehringer Ingelheim rusza z szeroką kampanią #HealthForHorses. Celem akcji jest poprawa dobrostanu koni oraz większa troska o codzienną opiekę nad wierzchowcami.

Nowa kampania zainicjowana przez FEI i oznaczona tagiem #HealthForHorses ma zwrócić uwagę na kwestie właściwego utrzymania koni, profilaktyki i dbałości o ich zdrowie. W ramach akcji w mediach społecznościowych pojawią się praktyczne porady dotyczące właściwego utrzymania koni w stajniach, postępowania w trakcie i po treningu, a także kwestie związane z pierwszą pomocą w przypadku zachorowań. Do kampanii zaproszono wpływowych jeźdźców znanych z Instagrama – Lucy Robinson (@footluceeventing), Ashley Harrison (@ashleyharrisoneventing) oraz Lauren Allport (@laurenallport), którzy wspólnie z ekspertami zajmującymi się końskim zdrowiem będą przekazywać wiedzę na temat dobrostanu oraz zdrowia koni.

FEI przypomina, że jeździectwo to nie tylko sport, ale przede wszystkim styl życia, o którego wyjątkowym charakterze decyduje więź rodząca się między jeźdźcem i koniem. – Tą kampanią chcemy szerzyć wiedzę i doświadczenie, a także przydatne wskazówki dotyczące zdrowia i pielęgnacji koni – przekonują inicjatorzy akcji #HealthForHorses. Kampania bazuje na wcześniejszych inicjatywach edukacyjnych prowadzonych wspólnie przez FEI oraz Boehringer Ingelheim, a promowanych na platformie szkoleniowej FEI Campus.

Przypomnijmy, że już od kilkunastu lat czołowe towarzystwa naukowe i organizacje apelują o właściwe traktowanie koni – również tych sportowych. „Szczęśliwy atleta” w odniesieniu do koni to definicja, którą wprowadzono w życie już w 2004 roku. Naukowcy od lat zwracają uwagę na konieczność zapewnienia koniom nie tylko bezpiecznych warunków do trenowania, ale również komfortu psychicznego.

Share.

Leave A Reply